FrmCafe
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


      FrmCafeHoşgeldiniz :
En son ziyaretiniz : Perş. Ocak 01, 1970
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En iyi yollayıcılar
Programcı
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
Draquinq
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
xxReDoLxx
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
Dj Güray
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
kortel
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
AnyCooL
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
estonya
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
KinqCommando
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
kaharamanlar
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
zargonx041
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_lcapBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Voting_barBilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Vote_rcap 
En son konular
» Knıght Online Oynayanlar...
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptyÇarş. Haz. 30, 2010 11:27 pm tarafından kortel

» Domuz
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:31 pm tarafından xxReDoLxx

» 3 Dakika Önce
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:31 pm tarafından xxReDoLxx

» Bir Çanak Ayran
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:27 pm tarafından xxReDoLxx

» Arka Kapı
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:26 pm tarafından xxReDoLxx

» Nereden anladın
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:26 pm tarafından xxReDoLxx

» Yesekmi?
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:25 pm tarafından xxReDoLxx

» No.160
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:24 pm tarafından xxReDoLxx

» Ödül
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 29, 2010 10:22 pm tarafından xxReDoLxx

Zirve100

Zirve100 Toplist
Alexa

 

 Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3]

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Programcı
Administrator
 Administrator
Programcı


<b> Mesaj Sayısı </b> Mesaj Sayısı : 818
<b> Tecrübe Puanı </b> Tecrübe Puanı : 9432
<b> Rep </b> Rep : 1002
<b> Yaş </b> Yaş : 28
<b> Nerden </b> Nerden : Ankara

Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Empty
MesajKonu: Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3]   Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] EmptySalı Haz. 22, 2010 11:25 am

Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] Rirc3l

Program İle İlgili Makale,Açıklama ve
Yorumlar:


Subliminal diye bir yöntemden bahsediliyor
günlerdir. Filmlerin şarkıların arasına gizli mesajlar koyuyorlarmış.
Normal algılarımız o mesajı fark etmiyor ama bilinçaltlarımız lapin gibi
atlıyormuş bu mesaja. Bu hadiseye subliminal deniyormuş. Beatles üyesi
Paul Mc Cartney'in aslından bundan 35 sene evvel trafik kazasında
öldüğünü de bu yöntemle öğrenmişler. Beatles'in bir şarkısını tersten
çalmışlar, "Paul ise dead" diye bir mesaj çıkmış. (Bu tersten çalma
işini de hangi manyak akıl ettiyse artık...) Mesela Led Zeppelin'in
ayıla bayıla dinlediğimiz 'Stairway to Heaven'ının içinden "Yaşasın
şeytanımız, biz onun için yaşıyoruz" gibi abukluklar çıkıyormuş. Buyur
buradan yak! Britney Spears'ın bir şarkısının içinden bile "Ben o kadar
da küçük değilim, bana her istediğini yapabilirsin" gibi gayet
şehvetengiz mesajlar çıkmış. "


"Hairway To Steven

Az once ulusal capta yayin yapan bir televizyonun
haber bulteninde Led Zeppelin'in Stairway To Heaven sarkisinin tersten
calindiginda seytana ovguler duzen subliminal mesajlar icerdigini
anlatan bir haber yayinlandi. Sakin ola cocuklariniza dinletmeyin boyle
seyleri diye bangirdiyordu televizyon. Bu deli sacmasini yillar once ben
de duymustum ama dogal olarak gulup gecmistim. O gunden bugune
gulunclugunden hicbir sey kaybetmemis bu komplo teorisi neyse ki. Fakat
zaman icinde bizim gozumuzden kacan seyler olmus. Megerse bu sadece
buzdaginin gorunen kismiymis. Butun rock tarihi, aslinda seytanin gizli
hukumranligi altinda faaliyet gosteren satilik ruhlar tarafindan
yazilmis (Burada kucuk bir dipnot dusup sadece tek bir kisinin ruhunu
satmayi beceremedigini, yine de hic olmazsa bizim nezdimizde rock
tarihinde guzel bir yere sahip oldugunu belirtmek isterim). Web uzerinde
bu konuda derli toplu bir kaynak yine her zamanki gibi Wikipedia'da
bulunabiliyor. Judas Priest (ozellikle grup uyelerinin savunmasi) ve
deliberate backmasking basligi altinda Pink Floyd orneklerine bir goz
atin. Bu bana yetmedi derseniz bu adreste Yoko Ono'nun Lennon'i
oldurdugunu nasil itiraf ettigini (Biliyordum! Hemen tutuklayin o
kadini!) ya da Pokemon'un televizyonda gosteriminin yasaklanmasinin
aslinda ne kadar dogru bir karar oldugunu goreceksiniz. Konuya bilimsel
yaklasanlari da gormek mumkun ama hayir "Ben dunyamizi ele gecirmeye
calisan bu iblislere karsi bir nefer olmak niyetindeyim" diyorsaniz, ne
diyelim, o zaman size Exorcist olmak yakisir."



Adana Milletvekili Atilla Başoğlu,
tüketiciyi bilinçaltı reklama karşı korumak amacıyla bir yasa teklifi
verdi. Başoğlu’nun gündeme getirdiği reklam türü, televizyon
izleyicisinin, hakkında bilgi sahibi olmadığı dahası görmediği,
farketmediği bir reklam türü. Nasıl mı? Subliminal yöntemle hazırlanan
bu reklamlarda, bilinçaltına gizli mesaj ve resimler gönderiliyor. Gözle
görülmeyen bu mesaj ve resimler bilinçaltına ulaşıyor ve tüketici
üzerinde normal bir reklamdan çok daha yüksek oranda etki bırakıyor.



SUBLİMİNAL REKLAMCILIK


Subliminal reklamcılık denen bilinçaltını hedef
alan bu tür reklamlar ilk kez 1950’li yıllarda Amerika’da ortaya çıktı.
James Vicary adlı reklamcılık uzmanı, sinema salonlarında yaptığı bir
deney sonucu patlamış mısır ve kola satışlarının arttığını iddia etti.
Bu deneyde film perdede oynarken, saliselik görüntüler halinde ‘patlamış
mısır ye’ ve ‘Kola iç’ sloganları çıkıyordu. Seyirci bu sloganları
bilinciyle algılayamadığı halde, bilinçaltına hitap eden bu sloganlar
sayesinde Kola satışlarının yüzde 18.1, patlamış mısır satışlarının ise
yüzde 57.7 arttığı iddia edildi. Bilinçaltı reklamları Amerika ve
İngiltere gibi ülkelerde yasaklandı.


Bilinçaltı reklamları üzerine araştırmalar yapan
Metin Çelik, bize bilinçaltı reklamlarında, izleyen kişinin, görmediği
görüntüler, duymadığı sesler tarafında nasıl olup da yönlendirildiğini
bilimsel verileriyle anlattı. Bilinçaltı reklamlarının gücünü, ürünün
satışını nasıl etkilediğini örnekleriyle ortaya koydu. İnanılması zor,
hadi canım dedirtecek iddialarda bulundu.



Adana Milletvekili Atilla Başoğlu, tüketiciyi
bilinçaltı reklamlara karşı korumak amacıyla bir yasa teklifi sundu.
Sizin de bu konuda çalışmanız var. Nedir bilinçaltı reklamı?



Bilinçaltı dediğimiz şey, bilincin binde 999’unu
oluşturuyor. Yani siz şu anda beni binde 1 seviyesinde görüyorsunuz.



Nasıl yani?

Şöyle: Gözün fovea hareketleri sizin şu anda
görmediğiniz şeyleri de görüyor. Göz devamlı bir tarama içinde. Tarıyor
ve aldığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Bu söylediklerim bilimsel
verilerdir. Biz, normal şartlarda gözümüzün fovea hareketleriyle
beynimizde depolanan şeylerin çok azını hatırlıyoruz. Ama mesela markete
gittiğimizde 10 tane deterjan arasından 1 tanesini çekip alıyoruz. Yani
gördüğümüzün ve de duyduğumuzun farkında olmadığımız şeylerin, bilinç
yüzeyine çıkarak bize o malı satın aldırması söz konusu.



Yani biz görmediğimizi zannettiğimiz şeyleri
aslında görüyoruz.


Evet. Mesela hemen şimdi bir test yapalım. Eviniz
de kaç pencere var?


Bir saniye…. 5 pencere var.


Bu cevabı vermek için sol üst köşeye bakarak
düşündünüz.


Öyle mi? Olabilir; sağa da bakabilirdim yahut önüme
de.


Belki. Ama bunu siz de deneyebilirsiniz. Kime
sorarsanız sorun sol üst köşeye bakarak düşünecek ve cevap verecektir.



Neden?

İnsan beyni sağ ve sol beyin olmak üzere ikiye
ayrılır. Sağ beyin resimleri, grafikleri depoluyor. Sol beyin ise
sayıları, formülleri isimleri vs.


O halde sağ üst köşeye bakmam gerekmez miydi?


Çapraz bir görme sistemimiz var. Sağdaki klasörü
kullanmak için sola, soldakini kullanmak için sağa bakarız. Bilinçli
yapılan reklamlarda bu bilgi mutlaka kullanılır. Bakın Gerçek Hayat’ın
kapağı da bu şekilde.


Bu hafızada kalmayı mı kolaylaştırıyor?


Tabii ki. Aslında kimse, “bu ürünün reklamını
gördüm, gidip alayım” demez. Ama ihtiyacımız olduğunda gidip bilinç
altımızda saklı olan bilgilerin verdiği komutla seçim yaparız.



Reklamverenler Derneği’nin yaptırdığı bir
araştırmaya göre, Türkiye’de televizyon izleyicilerinin yüzde 77’si
televizyonlarda çok fazla reklam yayınlandığını düşünüyor. Reklam
çıktığında kanal değiştirdiklerini ya da bir ihtiyaçlarını
giderdiklerini söylüyor. Bu durumda gene de reklamların etkisi çok mu
yüksek?


Bir reklamdan etkilenmek için o reklamı pür dikkat
seyretmeniz gerekmiyor. Bir reklamla bir kere de olsa karşılaşmış
olmamız yeterlidir. Tabii ki reklam stratejisi başarılı reklamlar için
geçerlidir bu. Önemli olan marka bilinci oluşturmak. Coca Cola’yı
düşünün. Dünyada reklama en fazla bütçe ayıran markadır. Coca Cola, her
reklamıyla markasını gündemde tutar. “Ben zaten yeterince satıyorum,
reklam için bu kadar para harcamama gerek yok” diye düşünmüyor. Çünkü
reklam marka için vazgeçilmezdir. Bir ürünü marka haline getiren şey
reklamdır.


Bilinçaltı reklamları ne zaman ve nasıl yapılmaya başlandı?


1960’lı yıllarda Amerika’da takistoskop denilen bir
cihaz sayesinde reklamcılar, bilinçaltına yönelmenin reklamın
etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğunu farkettiler.



Nedir bu cihazın özelliği?

Mesela bu aletle filmlerin içine gizli kareler,
gizli mesajlar atılıyor. Biz bunları göz seviyesinde göremiyoruz.



Göremediğimiz halde etkileniyor muyuz bu görüntülerden?


Evet etkileniyoruz hem de gözümüzle
gördüklerimizden daha fazla.


Nasıl oluyor bu?

Göz bunları görmüyor ama saniyenin 3 bin de biri
gibi bir zaman aralığında bu görüntü bilinçaltına ulaşıyor. Bu gizli
mesajlar sayesinde, insanların bir ürüne yönelimleri temin ediliyor.
Mesela bir içki reklamında gözle göremediğimiz you buy (satın al) konutu
yer alıyor.


İnsanlar okuyamadıkları bir ‘satın al’ mesajıyla o ürünü
satın almaya yönlendiriliyor öyle mi?


Evet. İnanamıyor gibi tepki veriyorsunuz ama bunlar
kanıtlanmış şeyler.


Nedir bunun kanıtı?

Gizli mesajlı reklamların etkisiyle ilgili olarak
yapılmış deneyler var. Aynı ürünün gizli mesaj içirenini gören
deneklerin beyin dalgalarıyla gizli mesaj içermeyenini gören deneklerin
beyin dalgaları karşılaştırılıyor ve arada ciddi bir fark olduğu ortaya
çıkıyor.


Bu deneyin yapıldığı bir reklam ürünü var mı?


Mesela 5 Temmuz 1971 tarihli Time’ın arka kapağında
çıkmış Gilbey’s London Dry Gin reklamı. Reklamda bardaktaki buzlar
üzerinde ‘sex’ yazıyor. Bu reklam sayesinde Gilbey’s’in 1.5 milyon
dolarlık satış yaptığı tespit edilmiş. Bunun üzerine reklamla ilgili bir
araştırma yapılmış. Bu reklam deneklere gösterildiğinde yüzde 60’ı
reklamın kendilerinde uyandırdığı etkiyi ‘doyuma ulaşma’, ‘sex
düşkünlüğü’, ‘heyecanlanma’, ‘romantizm’, ‘duyguları okşayıcı’ gibi
ifadelerle tanımlamış. Reklamın gizli mesaj içermeyen versiyonu ise
denekler tarafından bu şekilde tanımlanmamıştır. Bir de az önce sözünü
ettiğin beyin dalgalarını ölçen yöntem var. Gizli mesaj içeren reklama
beyin daha farkı ve fazla tepki veriyor.


Bu tür reklamlar çok yaygın mı?


Yaygın. Özellikle de Amerika’da. Aynı zamanda
yasak. Tespit edildiğinde hemen yasaklanıyor.



Türkiye’de pek çok Amerikan ürününün reklamı
gösteriliyor. Aynı gizli mesajlara biz de maruz kalıyor muyuz.



Elbette kalıyoruz. Artık ürünler gibi reklamlar da
ulus aşırı dolaşıyor.


Sizin Türkiye’de gösterilen reklamlara ilişkin
böyle bir araştırmanız var mı?


Var. Yalnızca reklamlara ilişkin değil filmlerde de
bu tür gizli mesajlar kullanılıyor. Benim bu yönde de bir takım
araştırmalarım var


Tespit ettiğiniz reklam yada film oldu mu?


Oldu. Bununla ilgili uyarı girişimlerim de oldu
fakat maalesef sonuç alamadım çünkü bizde bilinçaltı reklamlarına
ilişkin ne tam anlamıyla sınırlandırıcı bir kanun düzenlemesi var ne de
kamuoyu bu hususta aydınlatılmış.


Adana Milletvekili Atilla Başoğlu bunu Meclis’te gündeme
getirdi. Sizin buna bir katkınız oldu mu?



Ben bununla ilgili seminerler de veriyorum fakat
Atilla Bey’le bir temasım olmadı. Kendisi bu konuyu araştırırken benden
haberdar olmuş olabilir.


Atilla Başoğlu’nun yasa teklifinde bilinçaltı reklamlarıyla
ilgili çok ağır cezalar öngörülüyor. Bu kadar etkili bir reklam mı yani
bilinçaltı reklamları?


Evet çok etkili reklamlar. Bu kesin. Mesela bir
örnek vereyim. Camel’in tek hörgüçlü devesinin ön bacağında dik duran
bir erkek figürü var. Dikkatli bakıldığında bu erkek figürünün çıplak
olduğu görülecektir.


Peki neden yasaklanmamış?

Camel bunu 1913 yılında yapmış. Bu ilmin 90 yıl
önce Amerika’da çıkmış olduğunu gösteriyor. Bunu, muhtemelen, artık
logomuz diyerek kabul ettirmiş olabilirler. Camel’ın yasaklanmış reklamı
Camel satışlarını yüzde 5’ten yüzde 32’ye çıkarmıştı. Smooth character
adındaki reklam kampanyasıyla Camel 1990’da sigara içmeye başlayan
gençler arasında tercih edilme oranını 1.5 yıl içinde yüzde 32’ye
çıkardı. Camel bilinçaltı reklamını çok iyi kullanmış
bir marka.
Deve figürünü artık nerede görürsek görelim beyin bunu
Camel’le ilişkilendiriyor.


Gizli mesaj içeren bir reklam mıydı?


Evet. Smooth character kampanyasında Camel’ın
devesi her biri cinsellik çağrışımı olan pek çok kılığa sokulmuştu.



Gizli mesajları çıplak gözle okumamız imkansız mı?


Bazen olabilir. Bu yapılış tekniğine göre
değişebiliyor. Bunlar üç boyutlu resim gibidir. Pek çok resmin içinde
‘kill’ ya da ‘sex’ yazar. Bazen dikkatli gözler bunu fark edebilirler.
Mesela Time’in Kaddafi’yi kapak yaptığı sayısında gözün fovea
hareketlerinin görebileceği şekilde kill (öldür) yazıyordu. Bu çıplak
gözle görülemeyecek bir mesajdı.


Bu ortaya çıktı mı yani?

Evet çıktı ve bildiğim kadarıyla Time, sadece
mahcup oldu! Başka bir örnek daha vereyim. Bunlar reklam değil ama gizli
mesaj içeren örnekler. New York Times’ta yayınlanmış savaş
helikopterlerinden askerlerin atladığı bir fotoğrafta muhtelif yerlere
yerleştirilmiş ‘sex’ yazısı yerleştirilmiş. Resme gömülmüş şekilde bu
yazılar.


Peki savaş helikopterinden atlayan asker görüntülerinde
‘sex’ yazmasının manası nedir? Neden ‘sex’ ya da ‘kill’ yazıyor bu gizli
mesajlarda?


Şöyle.
İnsan beyninde bilinçaltının tepki verdiği iki önemli olay var: Doğum ve
ölüm. Bunlara arketip deniyor. Beyin, bu iki olaya daha fazla tepki
veriyor. Bu iki arketipe giren mesajlara daha duyarlı. Sex mesajı doğum
arketipinde, kill mesajı da ölüm arketipinde karşılanıyor. Kuzuların
Sessizliği filminin afişinde de aynı şeyi görebiliyoruz. Oradaki kelebek
figürünün üzerinde bir kuru kafa vardır. Bu fark ediliyor. Biraz daha
dikkatli bakınca o kuru kafanın nü şeklinde resmedilmiş 3 kadından
oluştuğunu görürsünüz. Bu afişte ölüm ve doğum arketipleri birlikte
kullanılmıştır. Beyin bunu gördüğü anda bu başka herhangi bir filmin
afişinden öncelikli olarak yer ediyor.

Bunlar Amerika’da yasaklanıyor dediniz. Ama sözünü
ettiğiniz ürünler Amerikan yapımı.

Evet.
Yasaklanıyor ama orada da fark edilince yasaklanıyor. Her reklam böyle
bir filtreden geçmiyor.

Siz
televizyon reklamları izliyor musunuz?

İzliyorum
ama şu anda şu reklamda şu var şu reklamda şu var diyemem. Çünkü bazı
ürünlerle ilgili araştırmalarım var bunun bilimsel olarak ispatına
ulaştık mı zaten suç duyurusunda bulunacağız. Daha geçenlerde RTÜK’e
televizyonda yayınlanacak bir filmde gizli mesaj olduğuna dair bilgi
verdim ama RTÜK hiç umursamadı.

Mesela
reklamlarda pornografi kesin olarak yasak deniyor. Bu ilgili yasayla
sabit. Sizce izlediğimiz reklamların tamamı bu kurala uygun mu?

Değil.
Kesinlikle değil. Ben şunu kesin olarak söyleyebilirim. Türkiye’de
yayınlanan reklamlar Amerika da bile yayınlanmaz. Pornografi yasak ama
sözümona. Pornografi nedir tanımlanmış değil. Tamamen çıplak kadın ve
erkek figürleri kullanılıyor. Ha keza Pepsi Twist reklamı. Aynı şekilde
Fiat’ın reklamı. Üstelik reklam filminde çocuk da kullanmış Fiat.

Peki ne
yapalım. Reklam özdenetim kuruluna yahut tüketici
derneklerine şikayet etmek yeterli midir?

Reklam
Özdenetim Kurulu, reklamcılardan oluşan bir kurul. Sonuç alabilir
misiniz bilemiyorum. Ama gene de rahatsız edici olduğunu düşündüğümüz
reklam ve yayınları şikayet etmeliyiz.

RTÜK’ün
reklamlarla ilgili bir duyarlığı yok galiba.

Olmaz
tabii. Sonuçta reklamlardan pay alıyor. Ve haliyle ses çıkarmıyor.
Bununla ilgili mutlaka bir tedbir alınmalıdır ama alınacağını hiç
sanmıyorum çünkü ortada dönem rakamlar baş döndürücü.

Siz de
bir reklamcısınız. Reklamlara ilişkin bu kadar titiz bir bakışınız var.
Nasıl oluyor?

Reklamla
ilgili bilimsel olarak kanıtlanmış bazı gerçekler var. Bunu biz de
ciddiye alıyoruz. Mesela kadınlara yönelik reklamda oval ve elips
çizgiler kullanmak, keskin çizgiler kullanmamak. Ya da renkler. Kırmızı
renk kadınlar üzerinde daha fazla etki uyandıran bir renktir. Mesela
aynı deterjan sarı, mavi ve sarı mavi karışımı 3 ayrı kutuya konuyor.
Sarı kutudan yıkayanlar güzel yıkıyor, mavi kutudan yıkayanlar güzel
yıkamıyor diyor. Sarı mavi karışımı kutudan yıkayanlar ise mükemmel
yıkıyor diyorlar. Yani renkler karar verme mekanizmalarında bu kadar
etkili. Mac Donalds’ın sarı kırmızı renkleri bilinç altında en çok yer
eden renklerdir. 1980 Moskova olimpiyatlarında, Ruslar kendi
oyuncularının odalarını kırmızı, rakip takımın oyuncularının odalarını
ise mavi renkle ışıklandırdılar.

Neden?
Çünkü
mavi, rehavete sevkeder, kırmızı ise canlandırır harekete sevkeder. Aynı
şekilde İngiltere milli takımı, 2 yıl önceydi sanırım, Türkiye’ye
geldiğinde biz beyaz forma giyeceğiz siz de kırmızı forma giyin dediler.
Bu o zaman da söz konusu edildi. Amaç şu: Beyaz saflığı temizliği
temsil eder, kırmızı ise ateşleyici, harekete geçirici bir renktir.
Onlar kırmızı formalı Türk takımı karşısında performanslarını
artırdılar. Bunlar insan doğasıyla ilgili veriler.

Peki
reklamlar söz konusu olduğunda bu tür bilgileri kullanmanın ölçüsü
nedir?

Ahlaki
ölçü insanı sömürmemektir. Mesela portakal pek çok kültürde kadını
temsil eder. Portakalın soyulması da kadının soyunmasını temsil eder.
Pepsi Twist’in reklamında da soyulan bir limon soyunan bir kadın
birlikte kullanılmıştır.

Bilinçaltı
reklamları hangi ülkelerde yasak?

Rusya’da
bu tür reklamlar çok yaygın fakat bununla mücadele eden 25. Kare diye
bir oluşum var. Bunlar bilinçaltı reklamlarını tespit ediyor ve
yasaklanması için mücadele ediyorlar. Amerika’da kesin olarak yasak.
Bildiğim kadarıyla İngiltere’de de yasak. Bilinçaltı reklamları
insanları bir nevi hipnoz ediyor. Türkiye’de bugüne kadar
tartışılmıyordu bile. Meclis’te de gündeme geldiğine göre belki bundan
sonra en azından tartışmaya başlarız.

Siz bu
çalışmanızı bu yönde değerlendirmediniz mi?

Ben bu
konuda seminerler veriyorum. Bir dergi benim tezimle ilgilendi, hatta
kapak yaptı ama tam tersi bir yargıya varmak için kullandı ve bilinçaltı
reklamlarının satın alma davranışında bir etkisi olmadığını, etkili bir
reklam olmadığını söyledi.

Bilinçaltı
reklamı yasaklanmalı ama bir reklam insan psikolojisini hesaba katarak
hazırlanmalı diyorsunuz

Evet.
Aksi taktirde, ne kadar konuşulursa konuşulsun başarısız bir reklam
yapmış olursunuz. Hatırlarsanız ‘aganigi’li fındık reklamları vardı bir
ara. Herkes de bu reklamı konuşmuştu. Ama fındık satışları artmamış
bilakis azalmıştı.

Neden
peki?

Çünkü
bu reklamda sex iması kullanıldı. Fındığı kim alır eve? Hanımlar alır.
Kim satar? Erkekler satar. Hanımlar fındık almaktan utanır oldular. Bu
yüzden de fındık satışlarında azalma görüldü. 1975 yılında Mallbora’nın
satışları düşünce yeni bir reklam kampanyası tasarlandı ve sigara
içicilerinin kolay kolay içtiği sigarayı değiştirmeyeceği düşünülerek
yeni sigara içicilerine ulaşmayı hedef alan bir reklam tasarladılar.
12-13-14 yaşındaki gençler üzerine bir araştırma yapıyorlar. Bu
çocuklar,o yaşlarda, kimseye minnet duymama, evden uzaklaşma, hesap
vermeme gibi bir psikoloji içinde oluyorlar. Bunları en iyi ifade eden
ikonu bulmalıyız diyorlar ve bunun en iyi ifade den ikonun güneşin
batımına doğru giden bir kovboy olduğunu tespit ediyorlar. Bu sizde neyi çağrıştırdı?

Red
Kid’in son sahnesini.

Evet.
Tam da bu işte. Red Kid, tam teşekkür alacağı sırada ortadan kaybolur.
Bir de bakarsınız ki güneşin batışına doğru gitmektedir. Kimseye minneti
yoktur yani. Bu reklam Mallboro’nın satışlarını ciddi oranda artırdı.
Daha sonra sigara karşıtları Red Kid’in ağzındaki sigarayı
kaldırttılar."

------------------------------------------------------------------------
Görüldüğü
gibi magazin hariç hiç bilimsel bir haber bulamadım türk sitelerinde bu
konuda!!!

-------------------------------------------------------------------------
Gözümüzün
algılayamadığı görüntüleri, sesleri bilinçaltımız algılar. Bu program
bizim hazırlayacağımız mesajları yukarıdaki alıntılarda anlatıldığı gibi
bizim bilinç altımıza sürekli işliyor.


Pc açılınca program çalışmaya başlıyor. Biz ne
yaparsak yapalım; ister oyun oynayalım ister film izleyelim isternette
gezelim ekranda sürekli olarak bu mesajlar anlık olarak belirip
kayboluyor fakat bu çok hızlı bir şekilde oldğndan biz ekrana mesaj
geldiğini anlamıyoruz bile. fakat bilinç altı anlıyor.



Nette yaptığım incelemede türkçe stelerde bu konuda
hiç bir bilgi yok. Fakat yabancılar bu konuda bayaa bi ilerlemiş. Bu
subliminal mesajları MP3 ler arasına gömen programlar filan var. Siz bir
mp3 seçip içine mesajlarınızı yerleştiri dinliyorsunuz mesajlar aynen
bilinçaltına. Ya da kötümser mesajları mp3 yerleştirip sevmediğiniz
birine mp3 hediye ediyorsunuz


Bundan başka şüphelendiğiniz mp3 leri inceleyip
varsa içindeki subliminal mesajları ortaya çıkaran bir program bile var.



Daha da ötesi uyku sırasında ders çalışmak küçkken
bizler için hayaldi bunun bile programı var. PC yi aç, programı
çalıştır, git yat. Tüm mesajlar uyurken bilinçaltına.



Şimdi anlatacağım program sadece pc aracılığıyla
subliminal mesajlar veriyor. Program ing. olduğundan dolayı mesajlarda
ing. Bu haliyle bir anlamı yok gibi. fakat programı kurduktan sonra
mesajları türkçeleştirirsek sorun kalmıyor.



Ben mesajların bir kısmın türkçeleştirdim. ve
programı kullanıyorum. Mesajları ara ara türkçeleştirip buraya
ekleyeceğim. İster buradan alıp kullanın ister kendiniz türkçeye
çevirin. Hatta isterseniz kendi mesajlarınızı kendiniz hazırlayın. Fakat
bunu tavsiye etmem . Sitelerde yanlış hazırlanan mesajların insanları
kötü etkilediğinden filan bahsediliyor. Nette subliminal messages diye
arattırırsanız uzmanlarca hazırlanmış bol miktarda sublimina messj var.
Üstelik kategorik halde: İş yaşamında başarı, bireysel mutluluk vb.
gibi.


Mesajları türkçeleştirmek için
programın kurulum klasöründeki DATA klaörüne girin. Buradaki txt
uzantılı dosyaları açıp mesajları türkçeleştirin (ing olanları silin
yerine türkçelerini yazıp kaydedin.)


Subliminal vision pro bu programların en iyisi
değil. Ama idare eder. Kullanımı oldukça basit. Yukarlarda anlattığım
mp3 subliminal programlarını ise en yakın zamanda hazırlıyorum. tabii
onlar daha güzel programlar.


PROGRAMIN KULLANIMI(RESİMLİ
AÇIKLAMA)

Programı
kurup çalıştırınca alt çubukta solda simgesi görünecek. Bu simgeye sağ
tıklayıp show deyin.


Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 1055c82
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 65x1es
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 1z6ck2a
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 2njke9d
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 20jhbc
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3] 2isa0eu


Şimdi mesajları nasıl
türkçeleştiriyoruz:

data
klasöründeki millionaie mind txt dosyasının aslı şöyle

---------------------------------------------------------------
I am
willing to succeed;1

I
accept affluence;1

I
deserve prosperity;1

I
attract opportunity;1

I am
wealthy;1

Riches
flow into my life;1

I have a
knack for creating value and wealth;1

My life
is full of joy;1

Making
money is fun;1

I
deserve the good life;1

I
expect success;1

I learn
from others;1

I am
confident in my abilities and skills;1

Dreams
can come true;1

I turn
ideas into action;1

I
create wealth easily and effortlessly;1

I take
responsibity for my life and my actions;1

I make
great things happen;1

I love
to help people;1

I give
generously and receive graciously;1

I come
up with new ideas for making money;1

People
love to help me;1

Money
is good;1

I
recognize opportunites all around me;1

Money
is freedom;1

I
deserve to be free;1

It's
fun to create;1

I share
my ideas with people who can help me;1

I am
creative;1

I
deserve success;1

I am
valuable;1

I am
important;1

I care
for others;1

I do
the right thing;1

I am
rewarded for my efforts;1

I
attract money like a magnet;1

I have
the courage it takes to succeed;1

I live a
life of abundance;1

------------------------------------------------------------------------
Ben bu
mesajları dikkatlice türkçeye çevirirsem dosya şöyle oluyor

-------------------------------------------------------------------------
Güçlüyüm
ve güvendeyim;1

İç
kaynaklara sahibim;1

Amaçlarımı
gerçekleştirebilecek güce sahibim;1

Hayatımı
denetleyebilirim;1

Değerliyim;1
Kendime
güvenim tamdır;1

İnsanlar
bana saygı duyar;1

İnsanlar
beni sever;1

Ben
gerçek bir arkadaşım;1

İnsanları
önemserim;1

Yeteneklerimden,
ustalığımdam ve deneyimlerinden eminim;1

Diğerleriyle
ilgilenirim;1

Eminim;1
Güçlü
bir kişiyim;1

Tüm
engelleri kendime olan güvenimle aşabilirim;1

Ben bir
başarıyım;1

Mutlu
olmayı seçerim;1

Kendime
ve geleceğime inancım var;1

Cesurum;1
Ben bir
kahramanım;1

İnsanlar
beni takdir eder;1

Kendime
olan güvenim kim olduumdur, ne yaptığım değil;1

Başarıyı
hakediyorum;1

Ben
sakinim;1Her yerde ve her zaman kendime olan güvenimi korurum;1

Kendimi
affederim;1

Kendimle
barışığım;1

Kendime
olan güvenimi zedeleyen etkenleri yokedebilirim;1

Zekiyim;1
Kendimi
ya da bir başkasını geçmişteki tüm hatalardan dolayı affederim;1

Kendimde
güvendeyim;1

Kendimden
eminim;1

I
discover new aspects of my self-confidence daily;1

I take
action;1

I
balance my self-confidence with modesty perfectly;1

I
recognize and honor my talents, abilities, and skills;1

I
control my destiny;1

I see
each part of my life as a lesson;1

I
believe in myself completely;1

I feel
confident from the inside out;1

I move
forward, feeling self-confident every step of the way;1

* Crack
Mevcut *

Alıntı:



Rar Pass : websancak@avukat




Alıntı:


Arkadaşlar elimde bahsi geçen
mp3 ler mevcut mp3 normal bir şekilde çaliyor yani siz guzel bir müzik
dinliyorsunuz fakat arkada 8 desibel boyutunda insan kulaginin
duyamayacagi fakat bilinç altının alabilecegi duzeyde telkinler
veriiliyor. bunlar sigara birakma yada sinav kaygısı giderme telkinler
vb. gibi istek olursa bunlarida ekleyecem.Bilginiz Olsun...




Alıntı:


Sigara
Birakma Telkini

http://rapidshare.com/files/292428057/sigarayae__Bae_rakma_Telkini_-_Avukat_-_Websancak.rar


Kendine Güven Telkini
http://rapidshare.com/files/292431705/Kendine_Guven-Avukat_-_Websancak.rar


Ego(Güven)Güçlendirici
http://rapidshare.com/files/292438286/Ego_g____lendirirci_-_Avukat_-_Websancak.rar


Sosyal Fobi
http://rapidshare.com/files/292443892/Sosyal_Fobi_-_Avukat-Websancak.rar


Suçluluk Duyguları
http://rapidshare.com/files/292787182/Su__luluk_Duygularae__-_Avukat_Websancak.rar


Sosyallik Arttırıcı Telkin
http://rapidshare.com/files/292791665/Sosyallik_Artae_rae_cae__Telkin__Avukat_Websancak.rar


Toplululuk karşısında
konuşma

http://rapidshare.com/files/292799771/Topluluk_Karsae_sae_nda_Konusma_Avukat_Websancak.rar


Sınav Heyecanı
http://rapidshare.com/files/292803478/Sae_nav_Heyecanae__Avukat_Websancak.rar


Depresyon Dünde Kaldı
http://rapidshare.com/files/292808556/Depresyon_D__nde_Kaldae__Avukat_Websancak.rar


Kilo Verme
http://rapidshare.com/files/292813266/Kilo_Verme_Avukat_Websancak.rar


Koruma Kalkanı
http://rapidshare.com/files/292817695/Koruma_Kalkanae__Avukat_Websancak.rar


Kanser Destek
http://rapidshare.com/files/292825826/Kanser_Destek_Avukat_Websancak.rar




Alıntı:


Tüm Linklerin Rar Pass :
websancak@avukat



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://frmcafe.yetkinforum.com
 
Bilinçaltına Gizli Mesaj Gonderme [Subliminal Vision Pro 1.3]
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FrmCafe :: Program Arşivi :: Resimli Program Anlatımları-
Buraya geçin: